این نوشته در [last-modified] به روز رسانی شده است.

 

درود بر شما

مقدمه

یک مسئله‌ی مهم که ما انسان‌‌ها با آن روبرو هستیم و شاید حتی هویت ما وابسته به آن باشد، مسئله‌ی ارتباط با دیگر انسان‌ها است. هر چه کیفیت روابط ما با دیگران بهبود یابد سطح کیفی زندگی ما و سلامت روان ما نیز بهبود می‌یابد. اما این ارتقاء سطح کیفی در ارتقاء سطح علمی نیز بروز پیدا می‌کند.

در فعالیت‌های علمی نیز همچون دیگر فعالیت‌ها هر کس دارای استعداد، توانایی و آگاهی‌های خاص خود است. در دنیای دیروز مثلاً ۴۰۰۰ سال پیش شما مجبور بودین همه‌ی نیازهای خود را شخصاً برآورده کنید اما با توجه به تخصص‌گرایی در دنیای امروز شما دیگر نیاز نیست که همه چیز را بدانید. کافی ست شما در حوزه‌ی تخصصی خود ژرف شوید و با کمک دیگران نقصان‌های خود را جبران کنید.

در رشته منطق نیز هرچند یک دانش حداقلی و عمومی نسبت به شاخه‌های منطق مورد نیاز است اما گرچه بیش از آن مفید است ولی فراگیری آن لزومی ندارد و حداقل با توجه به پیشرفت‌ها و وسعت علم چندان عملی و معقول نخواهد بود. این در حالی است که اگر شما در یک موضوع خیلی خاص بسیار عمیق شده باشید و در آن حرفی برای گفتن داشته باشید می‌توانید سهم خود را در جهان ایفا کنید.

این در حالی است که از طرفی نگاه کلی و ارتباط بین علوم نیز اهمیت دارد. ما هم به نگاه جزئی، دقیق و از پایین نیاز داریم و هم به نگاه کلی و از بالا. یک راه حل عملی برای حرکت به سمت حل مورد دوم همین مسئله‌ی ارتباط و استفاده از توانایی‌ها و آگاهی‌های دیگران است.

به همین دلیل ارتباط بین منطق دوستان و منطق پژوهان عزیز، و کارهای گروهی بسیار اهمیت پیدا می‌کند. به عنوان مثال شما می‌توانید یک مقاله‌ی علمی را به جای اینکه تنها با اتکا به توانایی خود نگارش کنید این کار را با کمک دوستان علمی خود انجام دهید. به این صورت از آنجا که شما در مورد محتوای مقاله‌ی خود در کنار مونولوگی که دارید از قدرت دیالوگ هم استفاده می‌کنید هم سطح علمی مقاله‌تان رشد پیدا می‌کند و هم به صرف زمان و انرژی کمتری نیاز پیدا می‌کنید. منتهی این منوط به این است که شما بدانید چه کسانی در چه حوزه‌هایی فعالیت دارند و با شخص مورد نیاز خود ارتباط برقرار کنید.

شبکه اجتماعی «حلقه منطق» بستری است تا این موقعیت را برای منطق دوستان و منطق پژوهان عزیز از دبیرستانی‌ ها و دانشجویان گرفته تا اساتید، فراهم کند.

منوها

در منوی «شبکه اجتماعی» که در هدر سایت تعبیه شده است شما با ۶ گزینه روبرو هستید:

همچنین شما پس از ثبت نام و ورود به سایت در بالا سمت چپ سایت با منوی زیر رویرو خواهید بود:

  • منوی بالا را، «منوی کاربری» می نامیم.

ثبت نام

برای آغاز کار مسلماً در ابتدا باید در سایت ثبت نام کنید. ثبت نام در سایت به ۲ روش امکان پذیر است:

لینک ثبت نام در بالا سمت راست سایت:

 لینک ثبت نام در سایدبار(نوار کناری) سمت راست سایت:

توجه کنید که امکان ثبت نام با اکانتتان در شبکه‌های اجتماعی «فیسبوک، گوگل پلاس، اینستاگرام، لینکدین، توئیتر و یاهو» وجود دارد. و البته بهتر است که برای ثبت نام در سایت از حساب خود در شبکه‌های اجتماعی استفاده کنید.

صفحه ورود جداگانه(پس از کلیک بر روی دکمه ی ورود در بالای سایت):

صفحه ثبت نام:

پروفایل

عکس پروفایل

قبل از هر کاری بهتر است از طریق سایت گراواتار وارد سیستم جهانی گراواتار شوید تا عکس پروفایل شما که متصل به ایمیل شما هست، در تمام سایت‌هایی که به سیستم جهانی گراوتار اتصال دارند(که سایت‌های وردپرسی همه ازین جمله هستند) عکس پروفایل شما در جای مناسب خود نشان داده شود.

برای این کار از طریق این لینک ثبت نام کنید و از طریق این لینک بقیه‌ی ایمیل‌های خود را اضافه کنید. همچنین توضیحات بیشتر را می‌توانید از اینجا ببینید.

اطلاعات پروفایل

بعد از ثبت نام در سایت، شما می‌بایست پروفایل خود را تکمیل کنید. برای ویرایش پروفایل می‌توانید از بخش «پروفایل –> ویرایش» در منوی کاربریتان اقدام کنید:

profile

پس از رفتن به صفحه ویرایش پروفایلتان شما ۷ صفحه زیر را در اختیار خواهید داشت که می‌توانید اطلاعات هر دسته را تکمیل کنید:

  1. اطلاعات پایه: نام، نام خانوادگی، جنسیت، سن، استان محل سکونت و شهر محل سکونت
  2. اطلاعات تماس: ایمیل، تلفن، تلگرام، وب
  3. صفحات اجتماعی:لینکدین، فیسبوک، گوگل پلاس، توئیتر
  4. تحصیلات: این صفحه با توجه به مکان تحصیل شما به طور شرطی خواهد بود.
    1. پیشفرض: مقطع تحصیلی، مکان تحصیل
    2. مکان تحصیل در «آموزش و پرورش»: + نام مدرسه، کلاس، رشته
    3. مکان تحصیل در «دانشگاه»: + نام دانشگاه، رشته، وضعیت تحصیل
    4. مکان تحصیل در «حوزه»: + مقطع، پایه
      • فیلدهای دیگری نیز با توجه به دیگر انتخاب ها باز می شود.
  5. جزئیات تحصیل: این صفحه با توجه به مقطع تحصیلی شما خواهد بود. اگر مقطع تحصیلی شما کاردانی یا کمتر باشد، پرسشی از شما نخواهد شد.
    1. مقطع تحصیلی متوسطه تا کاردانی: خالی
    2. مقطع تحصیلی کارشناسی: رشته و پیوسته/ناپیوسته بودن کارشناسی
    3. مقطع تحصیلی کارشناسی ارشد: + رشته و پیوسته/ناپیوسته بودن ارشد،عنوان پایان نامه، استاد دانشگاه بودن، حوزه کاری
      • فیلدهای اضافه مرتبط با اساتید: عضو هیئت علمی، رتبه علمی، دانشگاه
    4. مقطع تحصیلی  دکتری: + تخصصی/حرفه ای و عنوان رساله
  6. سوابق علمی-پژوهشی: این صفحه فقط برای کسانی است که مقطع تحصیلیشان حداقل کارشناسی ارشد است
  7. آشنایی با زبان های خارجه

نکته‌ای که گفتنی است این که شما می‌توانید سطح مشاهده اطلاعات خود را تنظیم کنید:

  1. همه
  2. همه کاربران
  3. دوستان من
  4. فقط من

به صورت پیشفرض سطح دسرسی شماره تلفن و سن روی «دوستان من» و بقیه روی «همه» تنظیم شده است.

ویدئوهای آموزشی

شبکه «حلقه منطق» تحت افزونه ای به نام «بادی پرس» از پلاگین‌های سیستم مدیریت محتوای وردپرس طراحی شده است. آقای «حامد نجفی» از تیم همیار وردپرس(سایت: همیاروردپرس) ویدئوهای آموزشی درباره‌ی چگونگی کار با این نرم افزار ترتیب داده اند که من بخش‌های اضافی آن که مورد نیاز کاربران نیست را حذف کردم و فایل دانلود آن را در زیر قرار دادم. شما با دیدن این ویدئوها به راحتی می‌توانید کار با شبکه «حلقه منطق» را فراگیرید.