درود بر همگی.

قبل از هر چیز لطفاً نوشته‌ی «دعوت به همکاری» را بخوانید.

در این نوشته می‌خوام توضیح بدم که شما چگونه می‌توانید در سایت حلقه منطق صاحب یک زیرسایت یا وبلاگ شوید و توضیحات اولیه آن را برای شما ارائه بدم.

مرحله اول: ساخت اکانت در سایت(الزامی)

اولین کاری که شما باید انجام دهید این است که در سایت ثبت نام کنید و سپس پروفایل خود را تکمیل کنید. پس از اینکه پروفایل خود را تکمیل کردین می‌توانید درخواست خود را از طریق تلگرام یا پشتیبانی آنلاین اعلام کنید و من با حساب کاربریتون، زیرسایت/وبلاگ شما رو ایجاد می‌کنم و شما می‌توانید با حساب کاربریتون وارد پنل مدیریتی وبلاگتون بشید. اطلاعاتی که باید برای من ارسال کنید به شرح زیر است:

  1. ایمیل مدیر زیرسایت/وبلاگ: ایمیلی که در هنگام ثبت نام از آن استفاده کردین.
  2. عنوان زیرسایت/وبلاگ: یک نام انتخابی برای وبلاگتان
  3. نشانی زیرسایت/وبلاگ: که به فرمت www.yourblog.logiccircle.ir خواهد بود و عبارت yourblog تنها می‌تواند شامل حروف کوچک، اعداد و خط فاصله باشد.
  4. توصیف زیرسایت/وبلاگ: یک عبارت کوتاه که محتوای وبلاگتان را توصیف می کند.

پس از این که این اطلاعات را در اختیار من قرار دادید، ایمیلی برای شما ارسال می‌شود و با آن می‌توانید وارد پنل مدیریت وبلاگ خود شوید. در ادامه برای استفاده از امکانات اولیه باید کارهای زیر را انجام دهید.

مرحله دوم: انتقال مطالب از وبلاگ قبلی(اختیاری)

اگر سابق بر این دارای وبلاگی بودین و سایت سرویس دهنده ی شما امکان تهیه نسخه پشتیبان از مطالب وبلاگتان را دارد شما به راحتی می توانید به طور داینامیک مطالبتان را انتقال دهید. کلاً شما در هر سرویس دهنده وبلاگی اگر بتونید از مطالب وبلاگتون فایل xml(فرمت ورد و اکسل ۲۰۰۳) تهیه کنید به راحتی می توانید مطالب وبلاگتون رو به طور داینامیک انتقال بدید.

از آنجا که در ایران سایت بلاگفا بسیار طرفدار دارد و غالب وبلاگ های منطقی ای که من دیدم نیز در بلاگفا هستش، من نحوه ی مهاجرت از بلاگفا به وردپرس را برایتان توضیح می دهم:

  1. ابتدا از قالب وبلاگتان نسخه ی پشتیبان تهیه کنید. برای این کار کافی ست ۳ فایل text تهیه کنید و محتویات قالب وبلاگ، قالب آرشیو و قالب صفحات جدا را در آن کپی کنید.(تنظیمات و دیگر امکانات —> ویرایش قالب وبلاگ)
  2. سپس قالب «آبی ساده» را برای وبلاگتان انتخاب کنید.(تنظیمات و دیگر امکانات —> انتخاب قالب وبلاگ)
  3. حالا باید تنظیمات کلی وبلاگتان(در تب تنظیمات و دیگر امکانات) را به صورت زیر در بیاورید:
    1. نحوه نمایش تاریخ پستها: نمایش تاریخ به صورت میلادی مانند ۲۰۰۴/۵/۲۰
    2. نحوه نمایش زمان پستها: نمایش ساعت و دقیقه – مانند ۱۴:۳۰
    3. نحوه نمایش تاریخ آرشیو: نمایش نام ماه یا هفته و سال مانند خرداد ۱۳۸۲ یا هفته اول خرداد ۱۳۸۲
    4. نحوه آدرس‌دهی صفحات: به شیوه قدیمی (مانند post-1.aspx)
  4. حال به صفحه جناب «سعید میرزایی» که زحمت امکان انتقال رایگان از بلاگفا به وردپرس را کشیده اند بروید و نام وبلاگ و آدرس ایمیلتان را بالای سمت راست صفحه که مشخص است وارد کنید. در ایمیلی که برای شما ارسال می شود فایل نسخه پشتیبانتان خواهد بود.
  5. حالا که نسخه پشتیبان آماده شد کار ما با بلاگفا تموم شد و می تونید تنظیمان آن را به حالت قبلی خود برگردانید.
  6. با یکی از دو روش زیر به صفحه ی «Import WordPress» کنترل پنل وبلاگتان بروید:
    1. از طریق «ابزارها –> درون ریزی –> اجرای درون ریزی»
    2. از آدرس http://yourblog.logiccircle.ir/wp-admin/admin.php?import=wordpress که yourblog.logiccircle.ir نشانی وبلاگتان است.
  7. حالا باید فایلی که برای شما ایمیل شده را در اینجا وارد کنید و بر روی دکمه ی «بارگزاری پرونده و درون ریزی آن» کلیک کنید.
  8. سپس در صفحه بعدی:
    1. نام خودتان و نام کاربریتان را انتخاب کنید.
    2. تیک Download and import file attachments را بزنید.
    3. روی دکمه ی submit کلیک کنید و منتظر بمانید تا عملیات انتقال انجام شود.

کار تمام است. حالا تمام پست های شما با حفظ ترتیب، تاریخ و نظرات آن منتقل شده است.

مرحله سوم: اپلیکشن اندرویدی وردپرس در گوشی(اختیاری)

در صورت تمایل، برای اینکه همیشه نیاز به کامپیوتر نداشته باشید به راحتی می توانید از اپلیکشن WordPress Android استفاده کنید. و به راحتی مطالبتان را در سفر با حداقل مصرف اینترنت و راحتی در وبلاگتان ارسال کنید و البته تا حد زیادی وبلاگتان را مدیریت کنید. برای دانلود این اپلیکشن مفید می توانید از طریق سایت هزار و یک دانلود اقدام کنید. در این صفحه لینک اپلیکشن همراه با توضیحات گذاشته شده است.

در زمان انتشار این نوشته نسخه ۵٫۹ این اپلیکشن در گوگل اپ موجود است که به طور مستقیم می توانید از این لینک دانلود کنید.

مرحله چهارم: عکس پروفایل(الزامی)

از طریق سایت گراواتار وارد سیستم جهانی گراواتار شوید تا عکس پروفایل شما که متصل به ایمیل شما هست، در تمام سایت‌هایی که به سیستم جهانی گراوتار اتصال دارند(که سایت‌های وردپرسی همه ازین جمله هستند) عکس پروفایل شما در جای مناسب خود نشان داده شود.

برای این کار از طریق این لینک ثبت نام کنید و از طریق این لینک بقیه‌ی ایمیل‌های خود را اضافه کنید. همچنین توضیحات بیشتر را می‌توانید از اینجا ببینید.

خب حالا آماده هستید تا وبلاگتان را طراحی کنید. در نوشته بعدی در مورد طراحی اولیه وبلاگتان شما را راهنمایی خواهم کرد.